reklama

Lož má krátke nohy alebo obchodné centrá majú dlhé nosy

V dnešnej dobe má každý tendenciu klamať a zavádzať, samozrejme, že najčastejším z motívov je finančný obnos. Peniaze nás raz zničia. Musím si zvyknúť, že moje deti raz budú vyrastať iba v materiálnej dobe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

V súčastnosti neexistuje žiadna vec, ktorá by nemala krátku poučku, a preto aj klamstvo sa dá vyjadriť mnohými spôsobmi. Jestvujú aj klamstvá pre dobrú vec, ale kontrastne aj dobré veci, zatiahnuté oponou klamstva. Uvádzam problém, ktorý je podľa mňa nevyhnutný vyriešiť a pozastaviť sa nad ním, a preto mám potrebu ukázať varovný prst pred obchodnými centrami. Nechcem žiť s klapkami na oboch očiach a sledovať upadajúcu "chorú" dobu. Nie kvôli mne, ale kvôli každému jednému z nás.

Ekológovia varujú, že sami sa rútime do záhuby svojim životným štýlom. Čierne skládky, enormné množstvo znečistených vôd, vzduchu a pôdy. Hľadáme únik, aby sme sa zachránili a kvôli tomu sa vymyslelo aj separovanie odpadu. Ako jedinci z davu, nemôžeme prestať žiť v chemickej dobe, ale môžeme jej účinky zmierňovať. Z konečného dôsledku, nie všetci triedia odpady, ale sú percentá, ktoré tak činia. Farebné kontajnery sú súčasťou sídlisk miest, obcí a navyše koše na triedenie sú umiestnené aj vo väčšine obchodných centier.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odpad triedim doma a tiež aj v istom nemenovam nitrianskom obchodnom centre. Blízko odpadkových košov je možnosť na odpočinok, tak som si šla na chvíľu sadnúť. Predtým som koše obohatila v oddiele plasty o plastovú fľašu a prispela som aj papierovým odpadom. Ako som tam sedela na lavičke, prichádzajúca upratovačka otvorila svoje obrovské plastové vrece a bez mihnutia oka naplnila ten istý priestor najskôr plastom, potom papierom a nakoniec aj bežným smetím. Myseľ sa mi pozastavila! Síce nepatrím k aktivistom greenpeace ale pohnútky centra mi jednoducho nešli do hlavy.

Prečo dnes ľudia robia veci iba pre očný dojem? Zabúdajú, že keď chcú pohnúť svetom, musia pohnúť najskôr sami sebou? Prečo sa boja iba o peniaze, čo by investovali do špeciálneho odvozu a o svoje zdravie nemajú záujem? Klamú nás? Klamú sami seba? Nebodaj kontrolu? Existujú kontrolóri? Otázky, na ktoré mi asi nikto nedá odpoveď a všetko ostane postarom. Ved ľudia nerobia nič bez príčiny. Je najvyšší čas zamyslieť sa, ako budeme pokračovať. Zistila som, že v našej republike sa môže stať hocičo. Slovensko sa snaží o vyspelosť, a pritom sa nemôže zrovnať s vyspelými krajimi, lebo v pokročilých krajinách sa jednoducho takéto veci nedejú. Tam si aj kompetentní vedia uvedomiť vážnosť situácie.

Erika Ukropcová

Erika Ukropcová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nechám o sebe hovoriť svoje vety. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu